724 079 660

Voda

Voda tvoří 60 – 75% tělesné hmotnosti. Dělí se na vnitrobuněčnou (intracelulární) a mimobuněčnou (extracelulární)...   

Voda tvoří 60 – 75% tělesné hmotnosti. Dělí se na vnitrobuněčnou (intracelulární) a mimobuněčnou (extracelulární).
Voda má v těle spoustu velice důležitých funkcí, například:

  • Udržuje tělesnou teplotu
  • Přivádí živiny do buněk
  • Odvádí odpadní látky z těla

Potřeba tekutin pro každého jedince se velice liší. Záleží na věku, okolní teplotě (v létě zvýšená potřeba tekutin), fyzické práci organismu (při sportu stoupá potřeba tekutin) a samotné váze jedince.

Důležitě je vědět, že příjem tekutin má taky své pravidla:

  • Mělo by jít převážně o neochucenou pramenitou vodu (bez bublin a vysoké mineralizace).
  • 75% by měly být vypito do 16:00
  • Pít bychom měli po menším množství a často. Nemá smysl večer do sebe nalít 1l na ex. Tělo to nezvládne využít a většinu vyloučí.
  • Po probuzení bychom měli hned vypít sklenici vody, aby se organizmus tzv. nastartoval na pitný režim a fungovalo
    vyprazdňování.
  • Pokud nejsme zvyklí pít dostatečné množství, musíme to své tělo naučit, což trvá cca 3 dny. Jakmile ale na pár dní vypadneme z pitného režimu – tělo se opět zapne do nouzového režimu a veškerou přijatou vodu si „schovává na horší časy“ a mohou se objevit problémy způsobené jejím zadržováním.
  • Káva, čisté džusy, mléko a husté polévky se do samotného pitného režimu nepočítají, protože svými výživovými hodnotami odpovídají potravě a káva či silnější čaje působí spíše diureticky = odvodňují.

Potřeba tekutin dle věku v ml/kg a den

  kojenci

  150

  1 – 3 roky

  120

  4 – 6 let

  110

  7 – 9 let

   95

  10 – 14 let

   70

  15 a více

   30 - 45

 

 

Zdroje a použitá literatura:

  • Základy výživy ve sportu, Masarykova Univerzita sportovních studií, Mgr. Lucie Mandelová,Ph.D., Ing. Eva Hrnčiříková
  • Sportovní výživa, Grada Publishing a.s., Nancy Clark
  • Fitness výživa, Grada Publishing a.s., Susan Kleiner, Maggie Greenwood-Robinson

www.vseprozdravi.cz

www.dietologie.cz

www.abecedazdravi.cz

 

Právě nyní

  • letní akce pro dvojice - speciální letní cena pro osobní tréninky dvojic = 2x 10 tréninků + 2x měření na InBody za 5.000,- (původní cena 6.500,-) = ušetříte 1.500,- !!!!!. Akce je pouze na měsíc červenec a srpen.
  • permanentka HAPPY HOUR :-) Potřebujete pomoct s tréninkem? Ideální možnost využít nové akce Happy Hour tréninků. Nabízím Vám novou permanentku pro tréninky absolvované mezi 10:00 a 14:00 - cena pouhých 3.300,-/10 tréninků a navíc bonus ve formě 1 měření na přístroji InBody.  Ideální pro těhotné ženy, maminky /tatínky na rodičovské dovolené (dítko klíďo vemte s sebou) a seniory. Nebo i pro ty, kteří jsou pány svého času, využijte doby, kdy je ve fitku minimum lidí a udělejte něco pro své zdraví a kondici. Těším se na Vás.
  • Cvičení pro maminy - děti vítány :-)
    Zacvičíme si v sále, kde s Vámi mohou být i Vaše děti. Budeme izolovány od ostatního prostoru fitka, děti si nemůžou ublížit a nebudou ani nikoho rušit. Speciální cena 3.300,-/ tréninků. POkud se domluvíte 2 kámošky dohromady na jeden čas - cena 2.000,- pro jednu :-). Pro více informací pište nebo volejte :-)